5 december 2014

ännu ett gigg åt glada advokater

Igår ställde jag samman en liten avsmakningsmeny och här är små anteckningar ifrån kvällen.



Som ovan säger inledde vi med Vilmart CdC 2006 som tog ett par timmar på sig att öppna upp men sen fullkomligt blåste på hela kvällen. Jämfört med 02 & 04 så är 06 idag mycket fetare och rikligare och är som en stor käftsmäll, jag är glad att jag inte har en låda utav dessa, jag skulle inte klara att hålla tassarna borta! så mycket kraft och frukt i tillgängtlig stil redan från start, vilket vin!

Anklevermoussen.
Vi völjer med en ledsam tar jag min näst sista flaska utav den fantastiskt starka vinet Frédéric Savart Bulle de Rosé 2011 deggad 2013/11. Denhär flaskan har öppnat upp fint och bjöd på hårt motstånd till Vilmarten, då rosén har minst lika bra struktur men framförallt mer lätt tillgänglig frukt.
En kombo som jag älskar är savart rosé med skaldjur


En friskare fläkt efter tyngre anrättningar var den enklare Bollyn till Gösen med puré på färgglada morötter & romanesco.

En variation på choklad från Amedei

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar